Beginsituatie
Marketing Drenthe wilde de verborgen verhalen van de zuidelijke regio van de provincie aan de man brengen op een interactieve en vooral leuke manier. Wij zijn gevraagd om hiervoor een concept te ontwikkelen en hiervoor ook de uitvoer te doen.
Onze aanpak
We zijn begonnen met een inventarisatie van de verschillende thema’s:
- Boerenlandschap
- Landgoederen & Havezaten
- Nationale Parken
- Sporen uit de Tweede Wereldoorlog
- Veendorpen
- Koloniën van Weldadigheid (UNESCO)
De verhalen zijn opgehaald bij werkgroepen en mensen uit de omgeving. Vanuit deze verhalen zijn de scripts ontwikkeld en zijn we begonnen met het verzamelen van beeldmateriaal om de verhalen te versterken. De fietsroutes zijn verkend en daarna was het tijd om met Dieuwertje Blok de studio in te gaan.
Resultaat
Eindresultaat is een zestal routes die online beschikbaar zijn, of fysiek via een routekaart via het knooppuntennetwerk. Per route vertelt Dieuwertje Blok doormiddel van video’s op verschillende punten informatie over de omgeving en de geschiedenis.
Benieuwd naar het eindresultaat? Kijk hieronder de trailer en kijk eens op Shary.nl of op IZI Travel voor alle beleefroutes.