Uit onze cases

Camping Torentjeshoek, beleefconcept en meerjarenplan

Camping de Torentjeshoek is een echt familiebedrijf en bestaat nu zo’n 57 jaar. Het bedrijf is een begrip in Drenthe. De camping heeft mooie natuurlijk aangelegde plekken. Het eerste veld was het A-veld, dat ooit een aardappelveldje was. Daaromheen is de camping steeds verder uitgebreid. Vanaf de start zijn alle faciliteiten en voorzieningen steeds natuurlijk, ruig en speels aangelegd. Er heerst vanaf het begin al een heel prettige sfeer. Dat horen de ondernemers ook vaak van de gasten. Eigenlijk net thuiskomen dus, heel gemoedelijk. De ondernemers hebben ambitie en willen het bedrijf door ontwikkelen.

Beginsituatie

Om de ambitie te volgen en het bedrijf door te ontwikkelen is Kiemkr8 ingeschakeld om samen een beleefconcept te ontwikkelen en dit in een Park Projectplan te verwerken. 

Onze aanpak

Met de ondernemers hebben we de Kiemkr8 methodiek doorlopen. Daarin is veel aandacht besteed aan de doelgroepen, hun behoeften en de feedback die de ondernemers van bestaande gasten mochten ontvangen. 

Op basis van deze informatie is samen met de ondernemer gewerkt aan een nieuw beleefconcept. Dit beleefconcept is uitgewerkt in een look & feel, diverse activiteiten voor gasten, speciale accommodaties etc.  Vervolgens is een meerjarenplan gemaakt met de financiële doorrekeningen van de benodigde investeringen voor de realisatie van het beleefconcept.

Resultaat

Camping Torentjeshoek heeft het meerjarenplan gebruikt voor afstemming met de gemeente en provincie en het succesvol verkrijgen van een subsidie. In het laatste nieuws is Camping Torentjeshoek genomineerd voor de verkiezing van de meest innovatieve vakantieparken in de Benelux.