Samenwerking met Kranendonk Experience in regio Appelscha
Sinds zomer 2017 werkt Kiemkr8 samen met Jan Henk Veenhouwer, gemeente en ondernemers uit de Ooststellingwerf aan het project Appelscha Regio 3.0. Appelscha heeft behoefte aan economische impuls en nieuw elan.
We hebben gezamenlijk de eerste 6 stappen van de 8 van kiemkr8 doorlopen. Kiemkr8 heeft studie gemaakt van alle bestaande rapporten over het gebied. Er is gesproken met diverse stakeholders en een kopgroep van ondernemers gevormd. In een eerste sessie met ondernemers en gemeente hebben we de strategie bepaald. In een tweede sessie hebben we gebrainstormd over de invulling van het toeristisch product Appelscha regio 3.0.
Op basis van deze brainstorm hebben we een beschrijving gemaakt van het toeristisch aanbod van de regio. Waarom komen gasten hier? Wat ontbreekt er voor nieuwe doelgroepen in ons aanbod. Wat zouden we nog meer kunnen aanbieden? Welke elementen moeten naar voren komen in de promotie? Op al deze en veel meer vragen hebben we een antwoord geformuleerd.
In normale productontwikkelingsprocessen ga je na deze stappen het product schetsen en een prototype tekenen of maken. Voor toeristisch aanbod in een regio is dat eigenlijk niet anders. Voor het schetsen van een nieuwe beleving voor vakantiegangers in Appelscha en de regio gaan we samenwerken met Bert Kranendonk van Kranendonk Experience. Bert Kranendonk is een architect van de beleving en bekend van eerdere projecten zoals het Heineken Experience en het nieuwe Afsluitdijk Wadden Center.
Kranendonk Experience gaat een beleefplan opstellen voor de regio Appelscha en een film maken die onder andere in het nieuwe bezoekerscentrum van de Afsluitdijk zal worden vertoond. Een heldere en frisse identiteit met daarbij passende programmering en marketing vormt in de regio Appelscha de basis voor groei van bezoekersaantallen en hun bestedingen. Kranendonk Experience stelt een Beleefplan op zodat alle stakeholders, zoals ondernemers, bewoners en bestuurders inspireert om de schouders er onder te zetten en Appelscha nieuwe impulsen te geven, met grote aantrekkingskracht op nationale en internationale toeristen.
Responses